top of page

BALLENBELEID VC INTERMEZZO

Zorgvuldig omgaan met onze volleyballen

Helaas hebben we een aantal seizoenen op rij moeten constateren dat er veel ballen zoek raken en dat er ook ballen achterblijven in de sporthallen, na de wedstrijden en trainingen, en daardoor bij andere huurders terechtkomen. In de afgelopen 2 jaar zijn we 27 ballen kwijtgeraakt. Een onnodige kostenpost van ca. € 1.500. 

Het opnieuw moeten aanschaffen van ballen, omdat ze slecht worden opgeborgen of kwijtraken, kost onze club dus heel veel geld, wat uiteindelijk door kan gaan werken in een hogere contributie voor ons allemaal. Om dit te voorkomen gaan we vanaf dit seizoen, 2025 – 2026, werken met een nieuw systeem voor het beheer van onze volleyballen. Teamverantwoordelijkheid staat hierin centraal.

Hoe werkt het beheersysteem?

  • In materiaalhok 7 is een grote kast geplaatst met 7 ballenvakken, met elk 15 volleyballen.

  • De teams die achter elkaar trainen in eenzelfde sporthaldeel, krijgen krijgen 1 ballenvak met totaal 15 volleyballen, op hun teamnaam geregistreerd. Het ballenvak met bijbehorende ballen worden voorzien van een unieke lettercode.

  • De teams geven de 15 ballen met eenzelfde lettercode aan elkaar door op een trainingsavond.

  • Alle teams tellen én controleren de juiste lettercode van de ballen bij aanvang van de training en aan het einde van de training.

  • Bij een afwijking in aantal of bij beschadige ballen, voor áánvang van de training, wordt materiaalbeheer onmiddellijk op de hoogte gesteld. Wacht dus niet tot ná de training met melden via Whatsapp! Te laat melden betekent dat het voorgaande team niet meer verantwoordelijk kan worden gehouden en dat jouw team verantwoordelijk is geworden.

  • Bij vermissing van een bal aan het éinde van de training, is het team wat getraind heeft verantwoordelijk voor het terugvinden van de bal.

  • Indien een bal niet teruggevonden wordt, wordt materiaalbeheer (Reinier & Richard) onmiddellijk geïnformeerd via de app.

  • Materiaalbeheer controleert periodiek de aanwezige én de juiste lettercode van de ballen in de vakken.
     

Hoe werkt het op wedstrijddagen?

  • De zaaldienst teams zijn verantwoordelijk voor álle ballen op een wedstrijddag.

  • De zaaldienst teams tellen én controleren de lettercodes van de ballen bij áánvang van de wedstrijddag en aan het éinde van de wedstrijddag.

  • Bij een afwijking in aantal en/of beschadigde ballen bij áánvang van de wedstrijddag, wordt materiaalbeheer onmiddellijk op de hoogte gesteld. Wacht dus niet tot ná de wedstrijddag met melden via WhatsappTe laat melden betekent dat het laatst trainende team niet meer verantwoordelijk kan worden gehouden en dat de zaaldienst teams verantwoordelijk zijn geworden.

  • Bij vermissing van een bal aan het einde van de wedstrijddag, zijn de zaaldienst teams gezamenlijk verantwoordelijk voor het terugvinden van de bal.

  • Indien een bal niet teruggevonden wordt, wordt materiaalbeheer (Reinier & Richard) onmiddellijk geïnformeerd via de app.

  • Materiaalbeheer controleert periodiek de aanwezige tassen en het aantal volleyballen van de teams.

  • Ontbreken er ballen en is dit niet gemeld, of zitten er ballen in ballenvakken van andere teams? Dan krijgen de betreffende teams een waarschuwing van het bestuur.

  • Bij herhaling van verkeerde ballen in ballenvakken en/of vermissing van ballen, kan het bestuur besluiten om de vervangingskosten in rekening te brengen bij alle leden van de verantwoordelijke teams.
    De 'verantwoordelijkheid' ligt  bij álle verantwoordelijke teamleden van de teams die de betreffende bal het laatst in beheer hadden.

Laten we gezamenlijk ervoor zorgen dat we vanaf nu geen ballen meer kwijtraken!

VC Intermezzo strikt één ieder!

bottom of page